FAQ

Hier vind je de meest gestelde vragen. Mocht jouw vraag er niet bij staan gebruik dan het contact formulier of mail mij:


Hoe lang bestaat Upcycled?

Officieel bestaat Upcycled sinds 2008, maar onofficieel al een jaartje eerder.

Wie ontwerpt en maakt de artikelen van Upcycled?

Alles wordt ontworpen en uitgevoerd door Margreet van Tricht in haar atelier in Houten.

Upcycled is een Nederlands en onafhankelijk label, gecreëerd om mijn creatieve ideeën en visie naar buiten te brengen door middel van handgemaakte producten.

Kan ik een artikel terugsturen?

Dat kan zeker, mits je dit binnen 14 dagen na ontvangst aan mij doorgeeft.

Wanneer je bestelling om welke reden dan ook je niet bevalt geef je dit binnen 14 dagen door aan mij.

Ik geef dan aan hoe je je bestelling terug kunt sturen en na ontvangst van het artikel door Upcycled ontvang je direct je betaling retour(exclusief de verzendkosten).
De verzendkosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening en de verzendkosten voor het verzenden naar het artikel naar jou toe worden niet terugbetaald.

Lees hier alles over het terugsturen van een artikel : retour

Waar maakt Upcycled haar producten van?

Alles worden zoveel mogelijk gemaakt uit hergebruikte materialen. Denk aan oude leren bankstellen, oude jassen, scheepszeilen, oude kleding, oude tenten en nog veel meer.

De meeste ritsen, knopen, ringen en andere fournituren en het naaigaren zijn nieuw, zo krijg je een product wat weer lang mee kan gaan.

Wat voor machines worden gebruikt?

Voor de zware artikelen wordt een industriële naaimachine gebruikt, een echte zware jongen die moeiteloos door dikke lagen heen ploegt.

Voor het lichte werk zijn en drie naaimachines in bedrijf en een lockmachine. Zo nu en dan wordt ook de borduurmachine ingezet.
De rivets (holnieten) en zeilringen worden stevig vastgeklonken met een spindel.

Heeft Upcycled ook winkel?

Upcycled heeft geen winkel. Je kunt de producten alleen online kopen, maar zo nu en dan staan we op een markt. Lees ons Blog voor de laatste nieuwtjes.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Ik maak gebruik van de diensten van PostNL en DHL.

Grote artikelen worden als pakketpost bezorgd en kleine artikelen gaan als brievenbus post de deur uit. Over het algemeen heb je je bestelling de eerstvolgende werkdag na verzending in huis.

Ik verpak de bestellingen zoveel mogelijk in hergebruikte dozen en enveloppen.

Lees hier alles over de verzendkosten: verzendkosten

Wat als mijn aankoop tegenvalt?

Het kan altijd gebeuren dat je niet helemaal tevreden bent met je aankoop. In dat geval kun je je aankoop binnen 14 dagen aan mij terugsturen.

Neem vooraf even contact met ons op zodat ik je de juiste instructies kunnen geven. Na ontvangst van je teruggezonden artikel maak ik direct het aankoop bedrag aan je over.

Lees hier alles over het terugsturen van een artikel. Retour

Zijn alle artikelen op voorraad?

Alle producten die je op de site ziet staan en die nog niet verkocht zijn, zijn op voorraad en klaar voor verzending.

Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt verzonden?

Na ontvangst van je betaling wordt je aankoop zo snel mogelijk verzonden. Mocht het vanwege een afwezigheid wat langer duren, dan wordt dit van te voren aangegeven.

Maak je ook artikelen op bestelling?

Nee, bij mij kun je geen artikelen bestellen die speciaal voor jou gemaakt worden.

Verzending

Alle producten die je hier op de site ziet staan zijn klaar voor verzending.

Na ontvangst van je betaling worden ze zo snel mogelijk verzonden. Meestal is dat de eerstvolgende werkdag.

Pakketten worden via PostNL of DHL verzonden en de kleine producten gaan als briefpost de deur uit.

Verzendkosten

Lees hier alles over de verzendkosten: verzendkosten

Winkelwagen